Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Ιστορία- Α & Β Ενότητα

Ιστορία- Α & Β Ενότητα

Άσκηση συμπλήρωσης κενών

Συμπληρώστε όλα τα κενά και πατήστε "Έλεγχος" για να ελέγξετε τις απαντήσεις σας. Χρησιμοποιήστε το κουμπί "Συμβουλή" για να λάβετε ένα δωρεάν γράμμα, εάν η απάντηση σας προκαλεί πρόβλημα. Μπορείτε επίσης να κάνετε κλικ στο κουμπί "[?]" για να βρείτε μια ένδειξη. Σημειώστε ότι θα χάσετε πόντους αν ζητήσετε συμβουλές ή ενδείξεις!
Οι Ρωμαίοι εφάρμοσαν για τη διακυβέρνησή τους το «». Οι Έλληνες διατήρησαν τη , τη τους, τα ήθη και τα τους. Οι όταν γνώρισαν από κοντά τον των Ελλήνων από τους ναούς, τα αγάλματα, τα θέατρα τα στάδια τις γιορτές τους. Ο αυτός τους έκανε να τη σκληρή τους απέναντι στους .
Έτσι στα χρόνια που ακολούθησαν σπίτια και κτίρια με σχέδια, τα στολίζουν με και έργα που κάνουν Έλληνες , μαθαίνουν την ελληνική , παίρνουν Έλληνες για τα παιδιά τους, τα στέλνουν στην να σπουδάσουν, στα λατινικά έργα Ελλήνων συγγραφέων, στα θέατρά τους ελληνικές και .
Όλα αυτά πιο τους δύο λαούς και τους να γνωρίσει καλύτερα
ο ένας τον άλλο. Από τη και τη συνεργασία αυτή, γεννήθηκε ένας νέος
πολιτισμός, ο .
Οι Ρωμαίοι δημιούργησαν ένα κράτος κι έγιναν . Η ήταν η του αυτοκράτορα και η καρδιά του ρωμαϊκού κράτους. Στον λόφο ήταν χτισμένο και το παλάτι των αυτοκρατόρων.
Οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες πρόσφεραν δωρεάν γεύματα και δωρεάν διασκέδαση, δηλ. "" για να κρατούν ικανοποιημένους τους κατοίκους.
Από τις αρχές του αιώνα μ.Χ την αυτοκρατορία κλονίζουν και προβλήματα. Ο αυτοκράτορας προσπάθησε να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα με το σύστημα της . Το σύστημα αυτό επανέφερε και στο εσωτερικό του κράτους και στα σύνορα.
Οι τέσσερις , που αυτός είχε ορίσει, ο και ο στη , ο και ο στην , συγκρούστηκαν μεταξύ τους. από τις εμφύλιες αυτές διαμάχες βγήκαν ο και ο . Οι δύο συναυτοκράτορες υπέγραψαν στο της Ιταλίας το , το 313 μ.Χ.
Το μ.Χ. ο Κωνσταντίνος και ο Λικίνιος συγκρούστηκαν στην . Νικητής από αυτή την εμφύλια διαμάχη βγήκε ο , ο οποίος έγινε .
Ο Κωνσταντίνος μετέφερε την πρωτεύουσα από τη Ρώμη στο . Για τις του αποφάσεις, οι ιστορικοί ονόμασαν τον Κωνσταντίνο και οι χριστιανοί και ισαπόστολο.
Εργάτες και τεχνίτες, από όλα τα μέρη της αυτοκρατορίας, εργάστηκαν επί χρόνια ασταμάτητα να οχυρώσουν τη νέα πρωτεύουσα και να τη στολίσουν με ωραία κτίσματα και έργα τέχνης. Η της έγινε από τον Κωνσταντίνο, τον Νοέμβριο του 324 μ.Χ, και τα της τον Μάιο του μ.Χ.
Οι τρεις ιεράρχες, , και , συνδύασαν την αρχαία ελληνική με τα διδάγματα του .
Ο χώρισε την αυτοκρατορία σε και και όρισε τους δύο γιους του, και , κυβερνήτες των δύο κρατών. Έκλεισε τους αρχαίους , απαγόρευσε τη των αρχαίων θεών και όρισε βαρύτατες για τους παραβάτες. Κατάργησε τους αγώνες (392 μ.Χ.) κι έκλεισε το των . την καταστροφή και τη λεηλασία αρχαίων ναών, μνημείων και έργων τέχνης από χριστιανούς.
Το σημαντικότερο από τα έργα του Κωνσταντίνου ήταν το ιερό . Προέκταση των χώρων του παλατιού και φυσική συνέχειά του ήταν ο . γίνονταν, με άδεια του , και σε κάποιες περιπτώσεις για να γιορταστούν γεγονότα ή για να τιμηθούν ξένοι που επισκέπτονταν την . Η Κωνσταντινούπολη ήταν χτισμένη στις πλαγιές λόφων, γι’ αυτό πολλοί την έλεγαν και «». Η πιο μεγάλη αγορά της Πόλης βρισκόταν στο μέσο της λεωφόρου. Εκτός από τις σταθερές αγορές υπήρχαν και οι .
Η εκπαίδευση των παιδιών στο Βυζάντιο δεν ήταν . Το βασικό σχολείο είχε τάξεις. Τα παιδιά πήγαιναν στο σχολείο σε ηλικία χρόνων. Οι γονείς πλήρωναν δίδακτρα σε είδος ή χρήματα. Στα σχολεία, εκτός από τα παιδιά της πόλης, συχνά φοιτούσαν δωρεάν ή μαθητές που για τη τους. Τα παιδιά που οι γονείς τους δεν είχαν να πληρώσουν δίδακτρα, δεν πήγαιναν σχολείο. Την αυτών των παιδιών αναλάμβαναν οι , οι και οι . Τα αγόρια που δεν πήγαιναν στο σχολείο από μικρή ηλικία κοντά σε ειδικούς τεχνίτες.